Strona Główna Auto Doradca
Poczuj smak doskonałości i wynajmij: Jaguar X-Type *** Mercedes E 270 Cdi *** BMW 730d *** Hummer H2
Testy

• Rasowy kot salonowy
23.06.2008
Od dwóch tygodni cieszyłem się na to spotkanie… Jaguar - legenda brytyjskiej motoryzacji, miał wkrótce stanąć w moim garażu, co prawda tylko na kilka dni, ale kiedy skreślałem w kalendarzu kolejne daty emocje rosły. Wreszcie nadszedł moment odbioru a wraz z nim niespodzianka - nie ma auta, które mi obiecano, ale w zamian jest jego następca, model z 2008 roku, fabrycznie nowy, wprost z fabryki - Jaguar X-Type 2.0d w wersji Executive. Jako pierwsi w kraju przedstawiamy Państwu recenzję tego modelu, najmniejszego w gamie Jaguara, ale mimo to, najprawdziwszego arystokraty.
• Lexus IS 220d Prestige: W pogoni za wzorcem
22.06.2008
Klasa średnia premium to segment zdominowany przez Niemców. Wielka trójca w postaci Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesa klasy C to samochody, na których wzorują się pozostali rywale. Dziś przedstawiamy Wam Japończyka w postaci Lexusa IS 220d w najbogatszej odmianie Prestige.
• Kabriolet dla... oszczędnych
20.06.2008
Kabriolet to samochód dla szczególnego klienta. Nie ważne czy jest to klasyczny "otwarty" model, czy też wersja coupe-cabrio. Pojazd taki nabywają tylko zapaleńcy, których stać na taką ekstrawagancję podczas zakupu i późniejszej eksploatacji.
• A4 Avant: Rodzinne kombi a'la sportowe coupé
19.06.2008
Konkurencja w segmencie klasy średniej premium się zaostrzyła, bo na naszym rynku zadebiutowało jedno z najładniejszych kombi, jakie ujrzało światło dzienne – nowy Audi A4 Avant. Wygląd nowego Avanta stylistycznie upodobniony jest do nadwozia typu coupé, a spośród konkurentów wyróżnia go niezwykle dynamiczna, jak na auto rodzinne, linia nadwozia.
• Powstał w jednym tylko celu
17.06.2008
Chociaż cierpimy na chroniczny brak snu, niezdrowo się odżywiamy i spędzając za kółkiem długie godziny pracujemy raczej na hemoroidy, niż godziwą emeryturę, większość ludzi i tak zazdrości nam naszej pracy. Faktycznie, są takie chwile, kiedy zapominamy o wszelkich niedogodnościach czerpiąc przyjemność z testowania samochodów, które nie mają nic wspólnego z poprawną politycznie ekologią, czy niskim zużyciem paliwa.
• Turbo Świat
17.06.2008
Kiedy w danych technicznych nie ma podanej wartości przyspieszenia od 0-100 km/h to mogą być ku temu tylko dwa powody. Ktoś zbudował zbyt wolne albo zbyt szybkie auto. Już taka nasza ludzka natura, że lubimy się chwalić. W motoryzacji pozerów również nie brakuje. Nieważne czy dotyczy to prędkości maksymalnej, ilości koni mechanicznych czy też przyspieszenie do 100 km/h. Są jednak wyjątki. Niemiecka firma tuningowa 9ff zbudowała samochód, a właściwie przerobiła Porsche 911 GT3 tak, że mogłaby się tym chwalić na prawo i lewo. Jednak tego nie robi.
• Audi A5 3,0 TDI Quattro
17.06.2008
Sportowy i z klasą. Audi nigdy nie chciało szokować. Projekty samochodów, które koncern prezentował, a potem produkował były raczej stonowane i, co typowe dla aut niemieckich, bardziej praktyczne niż efektowne. A5 moim zdaniem wpisuje się w ten schemat, co jednak nie przeczy faktowi, że jest to samochód zjawiskowy i pod każdym względem wart uwagi.
• Lexus GS 460 4.6 V8 347KM Prestige
16.06.2008
Gdy przychodzi czas przetestowania samochodu spod znaku Lexusa, już wiem że czekają mnie wielkie emocje podczas jazdy. Nie inaczej będzie z samochodem jaki został mi udostępniony, czyli GS 460 z silnikiem V8 o mocy 347KM. Czas zacząć niesamowitą przygodę z tym przepięknym samochodem.
• BMW 120i oraz 120d - Patrz w serce
13.06.2008
Wygląda jak BMW i jeździ jak BMW. Czy „jedynka" podbije serca klientów, sprawdzaliśmy na przykładzie wersji - 120i oraz 120d. Przy kolacji, po oględzinach „jedynki", jeden z członków zarządu BMW powiedział mi, że „emocje nigdy nie liczą się ze względami praktycznymi." Rozmawialiśmy wówczas tylko o tym, co o aucie dało się stwierdzić bez uruchamiania silnika i wyjeżdżania na drogę
• BMW X3 Diesel pierwsza klasa
13.06.2008
Odpalam zimne auto w podziemnym parkingu. Odgłos ropniaka chodzącego na biegu jałowym okazuje się zupełnie znośny. W kabinie nie odczuwam żadnych drgań. Dobre maniery dwulitrowego turbodiesla 177 KM poznałem już przy pierwszym kontakcie. Silnik ten jest dostępny w X3 w polskich salonach od września ub.r., wcześniej wstawiano 150-konną odmianę