Strona Główna Auto Doradca
Poczuj smak doskonałości i wynajmij: Jaguar X-Type *** Mercedes E 270 Cdi *** BMW 730d *** Hummer H2
Testy

• Audi Q7 V12 TDI: pierwsze wrażenia z jazdy
23.09.2008
Na drogach w okolicach Düsseldorfu mogliśmy sprawdzić najmocniejszy turbodiesel wszech czasów. Jednostka jak z ciężarówki... Koncern Volkswagen kładzie nacisk na silniki wysokoprężne, które stały się już częścią firmowej kultury. Oznaczenie TDI jest już widoczne w wyścigach Le Mans, rajdach, równie znane jak określenie quattro. To wszystko kojarzy nam się bezpośrednio z Audi.
• Lexus IS-F – Niech moc będzie z Tobą
21.09.2008
8-cylindrowy silnik powyżej 3600 obrotów przeraźliwym rykiem ogłasza początek błyskawicznego ataku. Brzmieniem bardziej przypomina wtedy motor lecącego samolotu niż jadącego samochodu. Pierwszy sportowy Lexus został opracowany na japońskim torze wyścigowym Fuji Speedway. Pod maską skrywa 4-zaworowy silnik typu V8 o mocy 423 KM (przy 6600 obr./min.) i 505 Nm (przy 5200 obr./min.) momentu obrotowego napędzający tylne koła ważącej 1,7 tony maszyny.
• Lexus LS 600h L Prestige: Luksus absolutny
21.09.2008
Zapraszam Cię dziś w niesamowitą podróż pojazdem, który w rzeczywistości pochodzi z innego, znacznie lepszego świata. Zastosowana w nim technologia dla wielu pozostanie przez lata największą zagadką. Oto flagowy statek Obcej cywilizacji - Lexus LS 600h w przedłużonej odmianie Long.
• Jaguar XF – pierwsze wrażenia
21.09.2008
Jaguar XF ma być mocną bronią w walce o klienta, który nie pije herbatę o piątej i nie wie, jak grać w brydża. Czy uda mu się uratować brytyjską markę? Jaguar nie jest już tym samym starym Jaguarem z przełomu wieków. Coś się wydarzyło.
• Audi A3 kontra Alfa Romeo 147
19.09.2008
Trzydrzwiowe hatchbacki z odrobiną sportowego zacięcia, czyli starcie niemieckiej i włoskiej szkoły konstruowania samochodów kompaktowych. Alfa Romeo 147 to kontynuacja włoskiej szkoły wzornictwa. Z kolei Audi A3 bazuje na płycie podłogowej Golfa piątej generacji i jest najmniejszym autem koncernu z Ingolstadt.
• Diabeł w Krakowie
19.09.2008
Czarne, matowe Lamborghini wygląda jak maszyna z piekła rodem. Piotr R. Frankowski jeździ nim w Krakowie, by sprawdzić, czy diabeł z rogami włoskiego byka pokona wawelskiego smoka. Jasne, że się bałem. Bardzo. Miałem jeździć Murciélago po polskim asfalcie, a tu z nieba wiadrami lała się woda.
• BMW 318d Touring – Oszczędnie i sportowo
19.09.2008
Sportowe samochody od lat są domeną biało-niebieskiej marki. Okazuje się jednak, że mogą być także bardziej ekonomiczne niż popularne kompakty. Marka BMW od lat kojarzy się ze sportowymi samochodami, ale raczej nie z ekonomicznym przemieszczaniem się. Model 318td, a zwłaszcza zastosowany w nim silnik Diesla, pokazują, że auto z dwoma nerkami na grillu może być bardzo ekonomiczne.
• M3 to coś więcej niż tylko bardzo szybkie auto, to synonim niemieckiego samochodu sportowego i prawdziwy wzorzec w kategorii rozsądnych supersamochodów. Choć ma mniej mocy niż opisywane niedawno Mercedes C 63 AMG oraz Lexus IS-F, to nie boi się swoich rywali, pokazując, że w tej kategorii liczą się nie tylko konie mechaniczne. Chrysler 300C SRT8 6.1 HEMI: Monster
18.09.2008
Podwójna turbina, zmienne fazy rozrządu, wtrysk bezpośredni. To sposób na uzyskanie potężnej mocy dla wielu producentów. Jednak Chrysler podąża własną drogą i swojej flagowej limuzynie w rasowej odmianie SRT8 aplikuje motor V8, którego 431 KM bierze się po prostu z wielkiej pojemności - 6,1 l.
• Test: BMW M3
16.09.2008
M3 to coś więcej niż tylko bardzo szybkie auto, to synonim niemieckiego samochodu sportowego i prawdziwy wzorzec w kategorii rozsądnych supersamochodów. Choć ma mniej mocy niż opisywane niedawno Mercedes C 63 AMG oraz Lexus IS-F, to nie boi się swoich rywali, pokazując, że w tej kategorii liczą się nie tylko konie mechaniczne.
• Perłowy Książę
15.09.2008
Lexus to japońska marka własności Toyota Motor Corporation. Koncern ten stanowi nowy wymiar luksusu. Od dziewiętnastu lat jest znany jako godny konkurent niemieckich wyjadaczy rynku. Posiada mocną siłę przebicia, jest wyrazisty i prestiżowy. Dlatego właśnie stał się ideałem wielu potencjalnych klientów, którzy w ten sposób chcieli zaznaczyć i ubarwić swoją postać.